Singapore Airlines har utsetts till ”Världens bästa flygbolag” i TripAdvisors´ Travellers Choice Awards för flygbolag 2018. Flygbolaget kammade också hem sju andra priser när TripAdvisors´ resenärer fick säga sitt.

Vinnarna av TripAdvisors´ Travellers Choice Awards valdes ut baserat på recensioner från globala resenärer med fokus på enastående service, kvalitet och mervärde. TripAdvisor använder en algoritm som tar med både kvalitet och kvantitet i betyg och recensioner över en 12-månaders period för att kora vinnarna.

– Vi är ärade över att vara det här årets mottagare av detta prestigefyllda pris. Priset är ett bevis på det hårda arbete och den hängivenhet alla våra medarbetare runt om i värden varje dag visar för att se till att Singapore Airlines förblir internationellt konkurrenskraftigt, säger Singapore Airlines General Manager Nordics, Erwin Widjaja.

– Vår affärsmodell bygger på tre grundstenar – produktledarskap, enastående service och ett välutbyggt linjenät. Vi jobbar kontinuerligt med att investera i alla tre områden för att säkerställa att vi har branschledade erbjudanden som inte bara möter utan även överträffar våra kunders förväntningar både på marken och i luften, avslutar Erwin Widjaja.

Förutom titeln som ”Världens bästa flygbolag”, får Singapore Airlines även ta emot följande sju priser:

  • Best Airline – Asia
  • Best International First Class – World
  • Best Economy Class – World
  • Best International First Class – Asia
  • Best Economy Class – Asia
  • Travellers’ Choice Business Class – Asia
  • Travellers’ Choice Premium Economy Class – Asia